Det blir vad man gör det till!!! always and forever.

Det blir vad man gör det till:
låt mig förklara detta för er en gång för alla.
ni som känner mig och har känt mig ett tag vet att detta är ett ordspråk som jag slänger ut mig ganska ofta.
men mer en en gång har någon sagt "- Nej det stämmer inte!"
MEN JO!
"Det blir vad man gör det till"- Är, om man lyssnar till meningen, någonting man själv kan ändra på eller påverka åt sig själv. dvs, om någon dör, kan du inte återuppväcka den, för det gäller inte dig själv, men du kan ändra FORTFARANDE ÄNDRA DITT liv,  altså, göra det bästa av situationen.
Är du lessen, kan du och bara du påverka det, det är du som skall må bättre för att må bättre.

Det handlar hela tiden om att göra saker till det man själv vill att de skall vara. ex.

*Du röker, men du vill inte dö, Du slutar röka, du lever, eller du fortsätter röka, du kanske dör. det blir vad du gör det till.

*Du vill gå ner i vikt, det går inte att trolla men du kan själv ändra ditt sätt att leva och kämpa för det du vill. det blir vad du gör det till

*Du är ledsen, du kan fortsätta tycka synd om dig själv, men du kan alltid göra någotning åt saken eller ändra dina tankar och må bättre genom att tänka eller göra nått du mår bättre av. det blir vad du gör det till.

*Du har tårkigt. Gör nått du tycker är skoj! DET BLIR VAD DU GÖR DET TILL!

*Vem har sagt att smärta skall göra ont, eller att bli kittlad ska kittlas. det blir vad du gör det till. allt sitter i huvudet, och bara för att vi människor är uppväxta med att vissa saker ska kännas på olika sätt så blir dom endå alltid vad du gör det till. mer eller mindre än andra.

*Micke Haaparanta! när du blir kittlad under foten så tycker du det är skönt, detta beror inte på att du är konstig, utan detta beror på att det blir vad du gör det till, du slappnar av och intalar dig själv att det är skönt.

Det är vad jag menar, och så jag hävdar att det är. men hörrni det blir ju vad jag gör det till för mig sj =)!

det blev va ja gjorde det till :)


okej Här ligger jag och käkar choklad.. gottit!
i dag har jag och hanna städat hela huset.. fint!
4 cigg, nu har ja bara en kvar .
Rolle är skadad, han kan inte gå på ett av sina bakben, mamma åkte med honom till katt doktorn, 2700 kr!.
och stackars rolle fyller år i dag.. 3 år! grattis bubbsen!

/Miss Daisy

(är det någon som kommer på någonting som inte blir vad du gör det till som gäller dig själv- skriv)
image27

Kommentarer
Postat av: Mipa

Inte sett det här inlägget föräns nu, men svarade på din kommentar i min blogg i det översta inlägget i din blogg. Men efter att ha läst det här inlägget så kanske jag är beredd att hålla med dig mer men ändå inte fullt ut.

T.ex. Jag mår bra, men blir sårad, jag mår dåligt. Varför mår jag dåligt, ja inte för att det är som gjort något utan för en annan sårat mig. Och ja då blir det som jag gör det till, så ja i längde blir det som man gör det till, det kan jag hålla med om fullt ut tror jag, håller du med med eller tycker du fortfarande jag tänker fel =)?

2700 kr fyfan vad dyrt för det, uch uch.

2008-05-07 @ 20:59:45
URL: http://sadhistory.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0